Thursday, August 9, 2012

1657 ytl ve 7 sene = Yeniden Doğmak - Reborn



Tüm dostlara selamlar      


      Dün sabah yeni filmimin afişini sizlerle paylaştığımdan itibaren çok sayıda "Acaba nasıl ?" sorusuyla karşılaştım. Zeynep Özbatur Atakan'ın tavsiyesi ile blog açıp "Yeniden Doğmak" filminin serüvenini yazmaya karar verdim.      
      Projemin senaryo halinden beri bana danışmanlık yapan Zeynep Özbatur Atakan'a çok şey borçluyum. Kendisinden aldığım altı aylık yapımcılık programı benim vizyonumu çok genişletti. Buna ek olarak tavsiyesi ile Burak Göral'dan aldığım senaryo yazarlığı programı da benim için çok önemli on hafta oldu.
      Bana en fazla yöneltilen soru filmin maliyeti ile ilgiliydi.Bu film 1.657 nakit para ve yedi senelik çalışma hayatıma mal oldu. Üç gün süren, çekimlerin hepsi şehir dışında olan filmin maliyeti nasıl böyle olur diye soranlar artık rahat uyuyabilir. Bütün filmi açıklıyorum.
      Filmi uluslararası ortaklıkla yapmamın filmimi güçlendireceğini düşündüm. Bunun için 2008'de International Hollywood Student Film Festival'de bana ödül veren ve yapımcılık yapan Robin Saban'a filmin senaryosunu mail attım ve kabul etti. Daha sonra İngiliz girişimci Jon Barmak'a da ulaştım ve projeme yapımcı olması için teklifte bulundum. O da kabul etti ve film üç ortak yapımcı olarak filmin ön hazırlığı  başladı.
      Filmi Arri Alexa kamera ile, Olcay Oğuz'un görüntü yönetmenliği kontrolünde dış çekimleri, Canon 7d, Sony Ex1r kamera ile Bengiz Özdereli görüntü yönetmenliğinde sualtı çekimlerini toplam üç tam günde çektik. Olcay Oğuz'u öğrencilik hayatımda, reklamlara kamera arkası çektiğim yıllarda (2005-2007) setlerden tanıdım. Bir kısa film projem var dediğim zaman bütün gücünü ve enerjisi ile yanımda oldu. Sektörde "hayır işi" diye bir tabir vardır. İş anlatıldığında kendini belli eder. O yüzden hiç para konuşmadık. Yapımlab'den tanıdığım Ali Kemal Pasiner sualtı çekimlerim için Beng's sualtıfilmyapım şirketini tavsiye etti. Kendilerine attığım web sitemi görünce onlar da sponsor olmayı kabul ettiler. Hatta kendi işlerini de gönderme kibarlığında bulundular.  Bengiz hoca aslında mimar. Bu sayede kendi tasarımı olan "housing" ile kameraları sualtına soktuk. Şimdi ise aramızda kalsın Arri Alexa kamera için "housing" tasarladı ve üretime geçmek üzere. Böylelikle kameralar, görüntü yönetmenleri hazır olmuştu.
      Oyuncu için filmde reji olarak çalışan Yiğit Evgar'dan yardım aldım.  Kendisi çok çalışkan. Bir gün içinde Esin Doğan'ı seçtik ve görüşüp filmi kabul ettirdik. Daha sonra Harika Uygur'a attığım mail ile filmim için iki adet oyuncuya ihtiyacım olduğunu söyledim. Üç iş gün içinde Ragıp Savaş ve Zeyno Üstünışık gibi iki yetenekli ve mütevazi oyuncuyu filmin için onaylanmış bir şekilde sundular. Böylelikle oyunculuk problemini de çözdüm.
      Film müziği olması için yine öğrenci dönemimde okulumda bir günlük film müziği konferansı veren Rahman Altın'a ulaştım. Bilmeyenler için söylemek istiyorum Rahman Bey Los Angeles'ta ve İstanbul'da film müziği ve reklam cingılları yapıyor. Kendisi zaten sürekli çalışan ve zamanı olmayan birisi. Ondan da randevu alarak projem için film müziği onayı aldım. Onca işinin arasında bana zaman ayırıp, film müziği yaptığı için çok mutluyum. O bana her zaman tecrübelerini aktaran gelişmem için yüreklendiren bir değerli ağabey oldu aynı zamanda.
      Post Prodüksiyon için daha önce yine öğrenclilk zamanı stajyer olarak başladığım daha sonra proje sorumlusu olarak kısa dönem çalıştığım 1000 Volt'a mail attım. Ertesi gün gelen cevap bana olumlu olarak geldi ve sponsor sayım yükseldi. 1000 Volt, kesinlikle vizyonu çok yüksek olan bir post prodüksiyon şirketi. Benim gibi daha bir çok kısa filmi ve potansiyeli olan projeyi desteklediler. Zaten kendimi evimde gibi hissetmeme sebep oldular. Kapıdan girdiğim anda gülümseyen güvenlik görevlisinden başladı bu enerji. İçerideki pozitif enerji kesinlikle projeleri doğru orantıyla etkiliyor. Kısa zamanda projemin aktarmasını, montajını, online montajını, renk düzenlemesini, ses tasarımını ve final mix ses tasarımını gerçekleştirerek filmimi tamamladım.
      "Abi o paraya filmi nasıl çektin?" "Oh ne ucuza çektin" diye düşünenler olabilir. Üstüne yedi senelik bir çalışma hayatı ekledikleri zaman aslında çok ucuza değil, gayette pahalıya çektiğimi anlayabilirler. Çünkü iş emeğinin karşılığı para ile ölçülmüyor.  Yakın zamanlarda önemli bir yerlere geleceğimi biliyor ve inanıyorum. Bugüne kadar bana manen de destek olan tüm sevdiğim kişilerle o zamanlarda da yanyana olmaktan gurur duyacağım. Öğrenci iken yaptığım stajlar ve düşük fiyatlı çalışma hayatım bana yıllar sonra bu şekilde geri döndü.
            Daha önce facebook ve twitter gibi yerlerden beni takip edenler bilirler hep derim, her zaman da diyeceğim; Bir gün önemli bir yerlere gelince bu durum çalıştığım insanlar sayesinde olacak. Ben sadece istediklerimi söyledim. Onlar yaptı... Hepinize sevgi ile sarılıp, bir dahaki projemde emeklerinizin karşılığını göstermeyi umut ediyorum.















Sıkılanlar çıktığına göre, buraya kadar bakmışsanız eylülün ikinci haftası olan gösterime bekleniyorsunuz demektir :)



Sevgilerimle...

Efe Conker
efefilm.com


twitter.com/efefilm
facebook.com/efefilm